Veel gestelde vragen

Zoek of stel een vraag. Een aantal van de meest gestelde vragen vindt u hieronder. Staat uw vraag er niet tussen, bel of mail ons dan gerust.

 

Opzegging

Ik heb verzekeringen die nog niet zijn afgelopen. Wat nu?

U kunt iedere verzekering bij ons meteen afsluiten, ook als u al een verzekering bij een andere verzekeraar heeft lopen. Bij het aanvragen van een polis wordt gevraagd naar de maatschappij, het polisnummer en de afloopdatum van uw huidige verzekering. 
Wij bieden u opzegservice. Als u het gevraagde invult dan zorgen wij voor de rest: het tijdig afmelden bij uw huidige verzekeraar, het stipt laten ingaan van de nieuwe polis en het incasseren van de premie. Dit wordt 'oversluiten' genoemd. U bent gegarandeerd nooit dubbel verzekerd of, erger nog, onverzekerd. Wij adviseren u om van deze service gebruik te maken en niet te wachten tot de afloopdatum van uw huidige polis, want dat wordt maar al te vaak vergeten. 

Wat gebeurt er als ik van gedachten verander?

U kunt opzeggen. De opzegtermijn bedraagt 1 maand. Wij storten de restitutie van uw premie direct terug op uw rekening. 

Veiligheid en privacy

Vanwege onze dienstverlening beschikt Connect Assuradeuren over gegevens van u als klant. Met ingang van 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Alle gegevens die op u en uw situatie betrekking hebben archiveren wij in uw relatiedossier. Wij gebruiken die (persoons)gegevens uitsluitend om ons werk als assurantietussenpersoon goed te kunnen doen. We gebruiken ze dus alleen waarvoor ze zijn bestemd: voor onze advies-, bemiddelings-, en schadebehandelingsfunctie en voor communicatiedoeleinden die voortvloeien uit onze zorgplicht.
Ons volledige privacy statement staat vermeld op onze website. U kunt dat ook op papier bij ons opvragen. 

 

Bereikbaarheid

Hoe kan ik een inbraak melden als ik niet bij mijn computer kan?

Een inbraak kunt u digitaal melden via uw digitale polismap (i.p.v. klantmap) of via de app op uw telefoon of tablet. U kunt uw schademelding direct doen met een directe follow-up (binnen 24 uur). Toch geen online mogelijkheid? Dan kunt u de schade natuurlijk ook altijd telefonisch bij ons melden.

Bij paniek en spoedeisende zaken, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, kunt u ons 24/7 bellen voor hulp.
U kunt uw telefoonnummer en een boodschap inspreken op de telefoonbeantwoorder. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.

Moet ik e-mail hebben om een verzekering af te sluiten?

Ja, wij communiceren zoveel mogelijk digitaal, per e-mail of via de website.

 

Wijziging

Hoe kan ik veranderingen doorgeven?

Wijzigingen in uw persoonsgegevens kunt u eenvoudig aanpassen in uw digitale polismap. Wijzigingen in uw polissen kunt u doorgeven aan één van de medewerkers bij Connect Assuradeuren. Dit kan telefonisch (0229-547590) of per mail (info@connect-assuradeuren.nl). Wij attenderen u er op dat deze aanpassingen consequenties kunnen hebben voor uw premie. 

Ik heb mijn auto verkocht. Wat moet ik nu doen?

U kunt als u dat wilt de verkochte/ingeruilde auto per omruildatum op de lopende verzekering vervangen door uw nieuwe auto. Ook kunt u dan de verzekerde condities aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.

 

Voordeel

Hoe ontdek ik de voordelen?

U kunt onze voordelen ontdekken door een offerte op te vragen bij Connect Assuradeuren.  Dit kan telefonisch (0229-547590) of per e-mail (info@connect-assuradeuren.nl).

 

Premie

Waar is de premie van afhankelijk?

De premie is afhankelijk van een aantal factoren die verschillen per verzekeringssoort. Neem als voorbeeld de personenautoverzekering. De WA premie is gerelateerd aan het gewicht van de auto. De casco premie daarentegen is weer gerelateerd aan de oorspronkelijke cataloguswaarde. 

 

Betaling

Hoe gaat de premiebetaling?

De verschuldigde premiebedragen worden door middel van een automatische incassoprocedure door Connect Assuradeuren van uw IBAN afgeschreven. Bent u het onverhoopt niet eens met een afschrijving, dan kunt u middels een eenvoudige mededeling aan uw bank of in internetbankieren, het afgeschreven bedrag direct op uw rekening laten terugstorten (storneren). U blijft dus te allen tijde volledig baas over uw rekening en saldo. 

 

Aanvragen

Kan ik voor deze verzekeringen verschillende ingangsdata kiezen?

Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.


Schade afhandeling

Waar moet ik mijn schade laten repareren?

U bent vrij in het kiezen van een bedrijf dat uw schade kan herstellen. Voor de autoverzekering raden wij u aan om gebruik te maken van de door Connect Assuradeuren geselecteerde herstelbedrijven. Door daarvan gebruik te maken heeft u geen of een lager eigen risico bij schade aan uw auto. 

Hoe meld ik mijn schade?

Het is van belang dat u een schade zo snel mogelijk meldt. Dat kan digitaal via de app. Mocht dat niet lukken, dan kunt u ons bellen of mailen naar: schade@connect-assuradeuren.nl. Connect Assuradeuren neemt uw schade binnen 24 uur in behandeling. Als de gemelde schade binnen de dekking van uw verzekering valt, zal na schadevaststelling door onafhankelijke schade-experts, het schadebedrag binnen 24 uur aan u worden overgemaakt. Snel, correct, probleemloos en prettig.
U kunt ons natuurlijk ook bellen. 

 

Advies

Geeft Connect Assuradeuren ook persoonlijk advies?

Jazeker. Wij maken een offerte voor u en nemen die persoonlijk met u door zodat de verzekering altijd aansluit op uw eigen situatie.  

 

Personenauto

Wat is een vrijwaringsbewijs?
Waar heb ik het voor nodig?

Een vrijwaringsbewijs krijgt u als u uw auto verkoopt. Verkoopt u uw auto aan een door de RDW erkend autobedrijf, dan regelen zij dit. Verkoopt u uw auto aan een particulier persoon dan dient hij/zij zorg te dragen voor de omzetting van het kenteken op de naam van de koper. Dat kan bij het postloket. Met het vrijwaringsbewijs toont u aan dat u niet langer de juridische eigenaar bent van de auto en dus niet meer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen zoals het betalen van APK, de motorrijtuigenbelasting en de verzekering. 

Welke regels gelden er voor een tweede auto met betrekking tot bijvoorbeeld premiebetaling, bonus/malus regelingen?

Uw tweede auto wordt, mits niet door één van uw kinderen bestuurd maar door uzelf of uw partner, gelijk ingeschaald voor de bonus/maluskorting als uw eerste gezinsauto. Als het een auto betreft voor één van uw kinderen, dan wordt de standaard acceptatieprocedure gevolgd op basis van de gegevens van uw kind. 

Ik ga privé rijden en heb geen bonus/malus verklaring vanuit een leaseverleden. Ik rij echter wel al een groot aantal jaren schadevrij. Hoe werkt dit?

Een schriftelijke verklaring van de leasemaatschappij hoeveel jaren u daar schadevrij hebt gereden voldoet ook. Zonder een dergelijke verklaring of een officiële bonus/malus verklaring is er helaas geen mogelijkheid tot het overnemen van korting wegens schadevrij rijden. 

Hoe werkt de Bonus/Malus tabel?

Dit is de premiekorting die u met de schadevrije jaren heeft opgebouwd. Op basis van uw huidige kortingspercentage en de opgebouwde schadevrije jaren, die wij controleren via Roy-Data, wordt de definitieve korting vastgesteld. Ook de verklaring van een leasemaatschappij rondom het aantal schadevrij gereden jaren kan volstaan. 

Wat gebeurt er wanneer ik meer kilometers rijd dan opgegeven?

Wij raden aan om dit zo snel mogelijk aan ons te melden. Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade. 

Wat is het eigen risico bij een autoverzekering?

Het eigen risico bij een autoverzekering is afhankelijk van het aanbod dat wij u kunnen doen. Wij selecteren voor u de laagste premies. Soms is er geen eigen risico maar er zijn ook verzekeraars die bijv. € 150,= eigen risico hanteren. Dit vermelden wij in de offerte en op de polis.

Daar wordt uw vereniging en het hele dorp beter van